TIEDOTE: Nuorkauppakamariviisikko tekee Saimaa-aiheisen pakopelin

Imatran, Lappeenrannan, Mikkelin, Savonlinnan ja Varkauden nuorkauppakamarit tuovat yhteistyökumppaneiden avustuksella Saimaa-aiheisen pakopelin vuoden 2021 joulumarkkinoille. Koko perheelle suunnatussa lautapelimuotoisessa pakopelissä pelaajat yrittävät yhteistyössä ratkaista pulmia ja arvoituksia päästäkseen tavoitteeseensa.

Saimaa pakopeliä ovat tuottamassa erilaisiin peleihin erikoistuneet Mikkeliläiset Katariina Kovanen, Kova Production tmi ja Heidi Huovinen, Design Heidi Huovinen. Lisäksi pelin kuvitusta tulee tuottamaan kuvittaja, jolla on Saimaa-suhde. Pelissä tullaan näkemään perinteisiä pakopelien elementtejä yhdistettynä Saimaan alueeseen.

Pelin kantavina teemoina toimivat Saimaan ympäristön monimuotoisuus ja kulttuuri. Mukaan lähteneet pääyhteistyökumppanit pääsevät osaksi tarinaa, joka kuljettaa peliä eteenpäin. Imatran suunnalta pääyhteistyökumppaneiksi ovat lähteneet Holiday Club Saimaa, Imatran kaupunkikeskusta ry Imitsi sekä GoSaimaa Oy.

– Halusimme Imatran tähän ehdottomasti mukaan täydellä panostuksella. On hienoa tuoda Imatrankoskea ja Hiisiä esiin näin kivalla ja erilaisella tavalla, toteaa Imitsin toiminnanjohtaja Mervi Leinonen.

– GoSaimaa ja Etelä-Karjala panostavat vastuullisen matkailun edistämiseen ja alueella tehdään paljon kestävän kehityksen mukaisten matkailupalveluiden tuotteistamiseen eteen. On myös tärkeää, että matkailijat käyttäytyvät vastuullisesti matkakohteissa, tästä syystä lähdettiin tähän upeaan projektiin mukaan! kertoo puolestaan GoSaimaan kehitysjohtaja Katja Vehviläinen.

Saimaa-pakopelin valmistumista voi seurata Imatran nuorkauppakamarin some-tilien kautta. Myyntiin peliä odotetaan loppusyksystä 2021. Jälleenmyyntipisteet julkistetaan syksyllä, mutta pelejä voi ennakkotilata jo nyt ottamalla yhteyttä oman paikkakunnan nuorkauppakamariin.

Lisätietoja:

Heidi Holsti